نشر تبلیغات بازاریابی طراحی گرافیک

وبلاگی برای معرفی و آموزش حوزه های نشرو صفحه آرایی کتاب و نشریات، تبلیغات و بازاریابی آنلاین، شبکه های اجتماعی اینستاگرام تلگرام و ...

نشر تبلیغات بازاریابی طراحی گرافیک

وبلاگی برای معرفی و آموزش حوزه های نشرو صفحه آرایی کتاب و نشریات، تبلیغات و بازاریابی آنلاین، شبکه های اجتماعی اینستاگرام تلگرام و ...

نیم فاصله چیست و چگونه در ورد و ایندیزاین مشکل نیم فاصله را رفع کنیم؟

نیم فاصله یا Semi Space فاصله‌ای کوتاه و نامحسوس است که برای جداسازی حروف و کلمات بدون ایجاد فاصله مشخصی بین آن‌ها استفاده می‌شود. نیم فاصله در ویراستاری و درست نویسی زبان فارسی بسیار کاربرد دارد و در نگارش صحیح زبان فارسی باید از آن استفاده کرد.

بسیاری از افرادی که برای تولید مقاله، صفحه آرایی و طراحی کتاب و نشریات مختلف، مشکل نیم فاصله در ورد و نیم فاصله در ایندیزاین دارند و معمولا یا نیم فاصله را نادیده می گیرند یا آن را به روش درستی درج نمی‌کنند. عدم توجه و درج درست نیم فاصله نه تنها ازنظر نگارشی در ساختار متن مشکل ایجاد می‌کند، بلکه باعث به هم ریختگی ظاهری متن نیز می شود و در بسیاری از موارد در جابجایی متن بین نرم افزارهای مختلف مشکلی پیش می‌آید.

ما برای رفع مشکل شما ابزار کاربردی ماکرو ویراستار ورد و اسکریپت ویراستار ایندیزاین را معرفی میکنیم که فقط با زدن یک کلیک می‌تونید بطور دقیق، در چند ثانیه فاصله‌های پیشوندها و پسوندها رو به نیم فاصله تبدیل کنید، فاصله‌های قبل و بعد از علائم نگارشی رو اصلاح کنید، همچنین می تونید برخی موارد ویراستاری رو اصلاح کنید.

چگونه با یک کلیک نیم فاصله و فاصله ها رو در ایندیزاین اصلاح کنیم؟

رعایت فاصله‌گذاری و نیم‌فاصله‌ها نه تنها به عنوان اصول نگارشی، بلکه به عنوان عاملی برای زیبایی و خوانایی بهتر متن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. امّا ممکن است به دلایل مختلف فاصله‌گذاری به درستی انجام نشود؛ بررسی و اصلاح فاصله‌گذاری در عین سادگی قواعد، نیازمند دقت بالا و صرف زمان زیادی است که در متن‌های طولانی می‌تواند بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده باشد

اسکریپت ویراستاری ایندیزاین، ابزاری مفید و کاملا کاربردی برای اصلاح فاصله‌گذاری‌ها و نیم‌فاصله‌ها در متن فارسی است که برای اولین بار در مجموعه نشرآنلاین تولید و ارائه شده است. به وسیله این ابزار می‌توان فقط با زدن یک کلیک تمام مشکلات فاصله‌گذاری و نیم‌فاصله‌ها در متن را به صورت اتوماتیک اصلاح کرد.

در واقع با استفاده از اسکریپت ویراستار ایندیزاین می‌توانید تمام مشکلات فاصله‌گذاری در پیشوندها و پسوندهای مختلف، فاصله‌گذاری علائم نگارشی، تبدیل حروف و علائم عربی و انگلیسی به حروف و علائم فارسی، اصلاح فاصله گذاری در کلمات به هم چسبیده مانند پیشوند فعل‌ها و پسوند کلمات جمع و بسیاری موارد دیگر را تنها با زدن یک کلیک اصلاح کنید.
همچنین می‌توانید برای اصلاح فاصله و نیم فاصله ها در  ورد از نرم افزار ماکروی ویراستار ورد استفاده کنید.

چگونه با یک کلیک، نیم فاصله و فاصله ها رو در ورد اصلاح کنیم؟

رعایت فاصله‌گذاری و نیم‌فاصله‌ها نه تنها به عنوان اصول نگارشی، بلکه به عنوان عاملی برای زیبایی و خوانایی بهتر متن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. امّا ممکن است به دلایل مختلف فاصله‌گذاری به درستی انجام نشود؛ بررسی و اصلاح فاصله‌گذاری در عین سادگی قواعد، نیازمند دقت بالا و صرف زمان زیادی است که در متن‌های طولانی می‌تواند بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. راهکاری برای حل این موضوع در نرم‌افزار ورد وجود دارد و آن نرم‌افزار ماکروی ویراستار ورد است.

ماکروی ویراستاری ورد نشرآنلاین، ابزاری مفید و کاملا کاربردی برای اصلاح فاصله‌گذاری‌ها و نیم‌فاصله‌ها در متن فارسی است. به وسیله این ابزار می‌توان تنها با زدن یک کلیک تمام مشکلات فاصله‌گذاری و نیم‌فاصله‌ها در متن را به صورت اتوماتیک اصلاح کرد. با استفاده از ماکرو ویراستار نرم‌افزار ورد (Office Word) می‌توانید تمام مشکلات فاصله‌گذاری در پیشوندها و پسوندهای مختلف، فاصله‌گذاری علائم نگارشی، تبدیل حروف و علائم عربی و انگلیسی به حروف و علائم فارسی، اصلاح فاصله گذاری در کلمات به هم چسبیده مانند پیشوند فعل‌ها و پسوند کلمات جمع و بسیاری موارد دیگر را تنها با زدن یک کلیک اصلاح کنید.
همچنین می توانید برای اصلاح فاصله گذاری ها و نیم فاصله در ایندیزاین از نرم افزار اسکریپت ویراستاری ایندیزاین استفاده کنید.

روش محاسبه عطف کتاب

اولین مولفه برای محاسبه عطف کتاب، نشریه، کاتالوگ، بروشور و … تعداد صفحات متن است که بعد از اتمام کار طراحی و صفحه آرایی مشخص می‌شود. (توجه داشته باشید در فرمول محاسبه عطف از تعداد صفحات استفاده می‌شود نه تعداد برگه‌ها)

دومین عاملی که باید مورد توجه قرار گیرد، گرماژ کاغذ می‌باشد. برای چاپ متن کتاب و نشریات معمولا از کاغذهای تحریر و گلاسه استفاده می‌شود که همه کاغذها گرماژ مشخصی دارند، مانند کاغذ تحریر ۸۰ گرمی یا گلاسه ۱۳۵ گرمی و موارد دیگر. 

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به سایت نشرآنلاین مراجعه کنید.